Rektörümüz Prof. Dr. Hamdullah ÇUVALCI'NIN aday öğrencilerimiz için yayınladığı mesaja ulaşmak için tıklayınız.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi Tarih Bölümü 1994-1995 Eğitim-Öğretim yılında Tarih eğitime başlamış olup 2004-2005 yılına kadar bu eğitim programını 30 öğrenci alarak sürdürmüştür. 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılına kadar ortalama 30 öğrenci kontenjanı bulunan bölümün, 2004-2005 Eğitim-Öğretim yılında öğrenci kontenjanı 40 öğrenciye çıkarılmıştır. Bölümümüzde 2005-2006 Eğitim-Öğretim yılından itibaren 40 öğrenci ile II. öğretime başlanmıştır. 2010-2011 Eğitim-Öğretim yılından itibaren öğrenci kontenjanlarımız 80 olmuştur. Tarih Bölümü altyapısı ve imkânları dâhilinde 30 yıllık tecrübesi ile çağdaş bir akademik eğitim ve öğretim yapabilecek düzeydedir. Bölümümüzde toplamda 667 aktif öğrenci bulunmaktadır.
Karadeniz Teknik Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü 2547 sayılı Yüksek Öğretim Kanunu gereğince 1998-1999 Eğitim Öğretim yılında Yüksek Lisans eğitimine, 2006 yılında da Doktora eğitimine başlamıştır.
Programımız alanında uzman akademisyenlerden oluşur ve gerekli çalışmalar derslerle birlikte yürütülmektedir. Amaç öğrenciyi alan becerilerine de sahip bireyler olarak yetiştirmektir. Bölümümüzün çalışma alanları Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ, Türkiye Cumhuriyeti ve Genel Türk Tarihi'dir. Bu doğrultuda bölüm akademisyen profili de geniş tutulmaya çalışılmaktadır. İstenilen; öğrencilerin daha sonra karşılaşacakları meslek sınavlarında başarılı olmalarını sağlayarak gerek kamu gerek özel sektör alanında istedikleri yerlerde başta öğretmen olmak üzere çalışmalarını sürdürebilmeyi sağlamaktır. Aynı zamanda öğrencilerimizi ulusal ve uluslararası düzeyde yetenekli ve donanımlı tarihçilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.
6 Anabilim dalında toplam 20 Öğretim Üyesi, 1 Öğretim Görevlisi ve 7 Araştırma Görevlisi bulunmaktadır.
Eskiçağ Tarihi
Ortaçağ Tarihi
Genel Türk Tarihi
Yeniçağ Tarihi
Yakınçağ Tarihi
Cumhuriyet Tarihi
Eğitim Amaçlarımız
Tarih ve ilgili alanlardaki bilimsel gelişmelere açık, bilgisini ve yaratıcılığın birleştirilebilen, çalışmaları ile bilime gerçek manada katkı yapabilen araştırmacılar yetiştirmek. Adayları, verimli ve sürdürülebilir bir şekilde geliştirmek, tarihsel mirasımızı sürekli iyileştirmek ve dünya çapında bir araştırma, öğretim ve öğrenme ortamı sağlamak.
Öğrencilerimiz
Öğrencilerimiz Tarih Kulübü gibi topluluklar oluşturarak uluslararası ve ulusal organizasyonlarla iletişimlerini sürdürmekte ve etkinlikler düzenlemektedirler.
Akademisyenlerimiz
Öğretim elemanlarımız verdikleri derslerin yanı sıra bilimsel araştırmalarını da yürüttükleri veya almaya çalıştıkları TÜBİTAK, TTK ve COST projeleri ile sürdürmektedirler.
Anabilim Dallarımız
Eskiçağ Tarihi
Ortaçağ Tarihi
Genel Türk Tarihi
Yeniçağ Tarihi
Yakınçağ Tarihi
Cumhuriyet Tarihi
Değişim Programları
Üniversitemizde öğrenci değişim programları Dış İlişkiler Ofisi Değişim Programları Koordinatörlüğü tarafından yürütülür. Değişim programları öğrencilerimize yurtiçi ve yurttışından eğitim alma ve staj yapma olanağı sağlar. Değişim Programları Koordinatörlüğü bünyesinde:
olmak üzere 3 farklı birim yer almaktadır. Değişim programları hakkında ayrıntılı bilgi almak için üniversitemizin Değişim Programları Koordinatörlüğü sayfasına bakabilirsiniz.
Ders Bilgileri
Bölümümüze ait Ders Bilgi Paketleri, Ders Müfredatları, Ders Uyum Programları, Ders Katologları için tıklayınız.
Başarılarımız
Bölümümüz 28 Nisan 2022-30 Eylül 2024 tarihleri arasında FEDEK tarafından akredite edilmiştir.
Bölüm Projelerimiz:
TÜBİTAK 3501 Kariyer Geliştirme Programı
Dr. Öğr. Üyesi İlhami Tekin CİNEMRE
Proje no: 123K172
Proje Adı: Geç Antik Çağ Armenia'sında Feodal Muhalefet: Krallar Soylular ve Ruhbanlar
TÜBİTAK 1001 Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Dr. Öğretim Üyesi İhsan ERDİNÇLİ (Yürütücü)
Arş. Gör. Dr. Emre ÇELİK (Araştırmacı)
Proje No: 121K389
Proje Adı: Osmanlı İstanbulu'nda Alafrangalaşmaya Yönelik Toplumsal Refleksler (1860-1914)
TÜBİTAK 1001 Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Dr. Öğr. Üyesi Aslı ÖZCAN (Yürütücü)
Proje No: 121K389
Proje Adı: XVI. ve XVII. Yüzyıl Trabzon?unda Kullanılan Kadın ve Erkek İsimleri Üzerinden Şehrin Toplumsal, Dini ve Etnik Yapısına Bir Bakış
2515- COST Bilim ve Teknolojide Avrupa İşbirliği Programı- Saving European Archaeology from the Digital Dark Age (SEADDA)
Dr. Öğr. Üyesi Osman EMİR
Proje No: 221K235
Proje Adı: ?MÖ. 401-400 Yılında Onbinlerin ve 1461 Yılında Fatih Sultan Mehmet?in Karadeniz?e Varış Güzergahlarının Tespit edilerek Modellendirilip Coğrafi İşaretlerle Belirlenmesi?
Dr. Öğr. Üyesi Miraç TOSUN
Proje No: 221K235
Proje Adı: ?MÖ. 401-400 Yılında Onbinlerin ve 1461 Yılında Fatih Sultan Mehmet?in Karadeniz?e Varış Güzergahlarının Tespit edilerek Modellendirilip Coğrafi İşaretlerle Belirlenmesi?
TÜRK TARİH KURUMU
Dr. Öğr. Üyesi İlhami Tekin Cinemre
Proje No: 3045
Proje Adı: Geç Antikçağda Kurumlar ve Kavramlar
TÜBİTAK BURSU ALAN AKADEMİSYENLERİMİZ
Dr. Öğr. Üyesi İlhami Tekin CİNEMRE-TÜBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu- Geç Antikçağda Ermeni
Coğrafyacılar Armenia Coğrafyasını Nasıl Algılıyordu?
Öğr. Gör. Dr. Edip ÖNCÜ -TÜBİTAK 2219 Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Bursu-
?Japon Olimpik Tecrübesi, Kış Olimpiyat Oyunları ve Türkiye İçin Olimpik Hareket Modeli:
Vaka İncelemesi (1964-1980)- Hokkaido Universitesi, Japonya.
Arş. Gör. İlhami Tekin CİNEMRE- TÜBİTAK 2214 Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Bursu
Araştırma Bursu- Geç Antikçağda Romalılar ve Sasaniler Arasında Armenia
Arş. Gör. Aslı ÖZCAN- TÜBİTAK 2214 Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Bursu-
Trabzon Şer?iyye Sicillerine Göre XVII. Yüzyılın İlk Yarısında Kadın
Arş. Gör. Emre ÇELİK- TÜBİTAK 2214 Yurt Dışı Doktora Sırası Araştırma Bursu-
Osmanlı?yı Gezmek: Devlet, Seyyah ve Seyahat (1856-1909).
Arş. Gör. Tuncay KARADENİZ -2211-E Yurt İçi Doktora Burs Programı- Halen
TÜBİTAK 2209-A ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ARAŞTIRMA PROJESİ
Danışman: Dr. Öğr. Üyesi Miraç Tosun
Aleyna Coşkun, Öğrenci No: 375484. Proje Adı: Hariki İtfa Etmek: Osmanlı Devleti?nde Tulumbacılar Ocağı?ndan İtfaiye Teşkilatına. Destek Miktarı: 4.000 TL.
Simge Yurdaer, "Gaybı Ararken Akibetini Kaybedenler: Osmanlı'da Müneccimler ve Sürgünleri", 2022.
Danışman: Prof. Dr. M. Alaaddin YALÇINKAYA.
Hümeyra Likoğlu, 18. ve 19. Yüzyıllarda Rusya'nın Kafkasya Siyasetinde Çerkeslerin Zorunlu Göçleri ve Osmanlı Devleti'ndeki İskân Problemleri, Destek Miktarı: 2400 TL. 2018.
Orhan Yavuz, Osmanlı Devleti?nde Spor Faaliyetlerinin Gelişimi ve Modernleşme Sürecinin Etkisi ile Değişimi, Destek Miktarı: 2500 TL. 2020.
Danışman: Prof. Dr. Melek ÖKSÜZ
Miray Makbule Kıldiş, Osmanlı Devleti?nde Yaşlılık ve Yaşlılar için Oluşturulan Kurumlar- Vakıflar, Destek Miktarı: 2500 TL. 2020.
Fatmanur Ulubay, II. Meşrutiyet Dönemi Kadın Dergilerinde Çocuk, Destek Miktarı: 2500 TL. 2019
Şeyma BAYRAK "Ürdün Ve Türkiye'deki Lise Tarih Ders Kitaplarında 20.yüzyıl Osmanlı-Arap İlişkileri: Karşılaştırmalı Bir Değerlendirme"
Danışman: Prof. Dr. Necmettin Alkan.
Ebru İmamlı, Osmanlı Karikatürlerinde Modernleşme ve Avrupa Algısı, Destek Miktarı: 2500 TL. 2019
Danışman: Doç. Dr. D. Derin PAŞAOĞLU
Oğuzhan Başaran, Divan-u Lügât-it Türk?e Göre Türk Ahlak Yapısı, Destek Miktarı: 2500 TL. 2018.
Elif Keleş, Dîvânü Lugati't-Türke Göre Türk Kıyafet Kültürü, Destek Miktarı: 2500 TL. 2020.
Dilan ÖRGÜÇ, Uygurlarda Dinin Sanata Etkisi, Destek Miktarı: 2500 TL. 2022.
Beyzanur KILIÇ, ORTA ANADOLU'DAKİ KIRŞEHİR/MUCUR-KARADAM KÖYÜ ve NEVŞEHİR/HACIBEKTAŞ-MİKAİL KÖYÜNDEKİ ŞAMANİZM İZLERİ, Destek Miktarı: 4000 TL. 2022.
Pınar KUL, İLK TÜRK DEVLETLERİNDE "AL" RENK KAVRAMININ GÜNÜMÜZ AL-BAYRAĞINA KÜLTÜREL DEĞİŞİM VE GELİŞİM, Destek Miktarı: 2500 TL. 2022.
Ulaş VAROL, "Altın Orda Hanlığı'nda Uluslararası Hediyeleşmenin Diplomatik, Askeri, Dini, Kültürel Dili", Destek Miktarı: 6000 TL, 2023.
Yiğit KOCAMAN, "Cengiz İmparatorluğu'nda Çocuk Eğitimi ve Terbiyesi", Destek Miktarı: 6000 TL, 2023.
Danışman: Öğr. Gör. Dr. İhsan ERDİNÇLİ.
Çağla Dülger, Öğrenci No: 370352. Proje Adı: Duasız Mezarların Sahipleri: Osmanlı Cellatları, Destek Miktarı: 4.000 TL.
Merve Tuti, Modernleşme Sürecinde Osmanlı İstanbul?unda İşçi Hareketleri ve Toplumsal Yansımaları, Danışman: Öğr. Gör. İhsan ERDİNÇLİ. Destek Miktarı: 2500 TL. 2018.
Elif Kaplan, Modernleşme Sürecinde Osmanlı Toplumuna Giren Yeni Lezzetler ve Yemek Kültürüne Etkileri, Danışman: Öğr. Gör. İhsan ERDİNÇLİ. Destek Miktarı: 2500 TL. 2018.
Büşra Bayraktar, 19. Yüzyılda İstanbul Toplumunda Mizah Algısı, Destek Miktarı: 2500 TL. 2019.
Fatıma Nur Saraç, Osmanlı?da Koku Kullanım Kültürü Ve Tanzimat İle Birlikte Oluşan Değişimi (İstanbul Örneği) Destek Miktarı: 2500 TL. 2020.
İrem ŞAHİN "Son Osmanlı Padişahı Sultan Vahdettin'in Sürgüne Gönderilmesinin Tarihi ve Toplumsal Etkileri" 2022.
Güliz ERSOY "İstanbul'da Kolera Salgını ve Toplumsal Alana Yansımaları 1893-1895" (2023).
Emircan PAZARBAŞI ?Napoleon Bonaparte'ın Mısır Seferi ve Sonrasında Fransa İle İlişkilerin Sosyo-Kültürel Etkileri (1798- 1849)? 2024.
İş İmkanları;
Tarih bölümü mezunları kariyerleri konusunda çeşitli seçeneklere sahiplerdir. Mezunların geneli;
gibi akademik kadrolarda çalışabilecekleri gibi;
Bu seçeneklerin haricinde alacakları pedagoji formasyonu ile Milli Eğitim Bakanlığı bünyesinde yer alan okullarda tarih öğretmeni olarak görev alabilirler. Kariyer seçeneklerinde yer alan devlet kurumlarında göreve atanmaları için Kamu Personeli Seçme Sınavı (KPSS)?den yeterli puanı elde etmeleri gerekmektedir.
2023-2024 Eğitim Yılı akademik faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2022-2023 Eğitim Yılı akademik faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2021-2022 Eğitim Yılı akademik faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2020-2021 Eğitim Yılı akademik faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2019-2020 Eğitim Yılı akademik faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2023-2024 Eğitim Yılı idari faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2022-2023 Eğitim Yılı idari faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2021-2022 Eğitim Yılı idari faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2020-2021 Eğitim Yılı idari faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2019-2020 Eğitim Yılı idari faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2023-2024 Eğitim Yılı diğer faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2022-2023 Eğitim Yılı diğer faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2021-2022 Eğitim Yılı diğer faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2020-2021 Eğitim Yılı diğer faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
2019-2020 Eğitim Yılı diğer faaliyetlerimize ulaşmak için tıklayınız.
Üniversitemiz Faik Ahmet Barutçu Kütüphanesi bünyesinde yer alan merhum Prof. Dr. Osman TURAN'a ait kitaplardan oluşan kitaplığın yanında Edebiyat Fakültesi Kütüphanemiz bulunmaktadır.
Çift Ana Dal ve Yan Dal Programları hakkında (başvuru, kabul ve kayıt koşulları vs.) bilgi sahibi olmak için tıklayınız
Tarih Programı Yıllar İtibarı ile Merkezi Yerleştirme Kontenjan ve Taban Puanları |
||||||||
2020 |
2021 |
2022 |
||||||
Kontenjan |
Tavan Puanı |
Taban Puanı |
Kontenjan |
Tavan Puanı |
Taban Puanı |
Kontenjan |
Tavan Puanı |
Taban Puanı |
82 |
445,86977 |
297,99285 |
82 |
340,91463 |
252,28531 |
82 |
406,80196 |
|
2023 | ||||||||
Kontenjan | Tavan Puanı | Taban Puanı | ||||||
82 | 453,100 | 305,883 |