Akademik Teşvik Düzenleme Denetleme ve İtiraz Komisyonu, kendisine verilen görevleri yerine getirmek üzere yükseköğretim kurumları bünyesinde yüksek akademik teşvik puanına sahip öğretim üyelerinden her bir doçentlik temel alanından en az bir kişi olmak üzere rektörün her bir üyelik için önereceği üç aday arasından senato tarafından seçilen üyelerden oluşmaktadır. Komisyonun başkanlığını rektör tarafından görevlendirilen rektör yardımcısı yürütür. Komisyon, başkan hariç en az dört üyeden oluşmak koşuluyla iki yıl süreyle seçilir. Süresi biten üye yeniden seçilebilir. Üyeliğin herhangi bir sebeple boşalması halinde kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni üye seçilir. Komisyon, başkan dahil üye tamsayısının salt çoğunluğu ile toplanır ve toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile karar alır. Oyların eşit olması halinde komisyon başkanının oyu yönünde karar alınmış sayılır. Üyeler çekimser oy kullanamaz. Komisyon, başvurular başlamadan önce uygulama usul ve ilkelerinin belirlenerek duyurulmasından, akademik teşvik başvuru takviminin hazırlanmasından, yürütülmesinden ve öde-me yapılacak yılın 15 Şubat tarihine kadar sürecin tamamlanmasından sorumludur. Komisyon, faaliyetlerin belgelendirilmesinde ve faaliyet türleri içerisinde sınıflandırılmasında oluşan tereddütlerin giderilmesinde nihai karar merciidir.
Üniversitemizin 02.08.2022 tarih ve 331 sayılı Senato Kararı ile Teşkil Edilen Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonumuz.
Prof. Dr. Akif CİNEL | Rektör Yardımcı ve Komisyon Başkanı |
Prof. Dr. Abdülkadir GÜNDÜZ | Sağlık Bilimleri Temel Alanı |
Prof. Dr. Ayfer DÖNMEZ ÇAVDAR | Ziraat, Orman ve Su Ürünleri Temel Alanı |
Prof. Dr. Hüsniye Ebru ÇOLAK | Mühendislik Temel Alanı |
Prof. Dr. İlhan ALTINOK | Ziraat, Orman ve Su Ürünleri Temel Alanı |
Prof. Dr. Kamil ÇOŞKUNÇELEBİ | Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı |
Prof. Dr. Mehmet OKUR | Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Temel Alanı |
Prof. Dr. Murat TOPBAŞ | Sağlık Bilimleri Temel Alanı |
Prof. Dr. Rahmi YAMAK | Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimleri Temel Alanı |
Prof. Dr. Sevilay HİNTİSTAN | Sağlık Bilimleri Temel Alanı |
Prof. Dr. Tülay ZORLU | Mimarlık, Planlama ve Tasarım Temel Alanı |
Prof. Dr. Ülkü ELİUZ | Filoloji Temel Alanı |
Prof. Dr. Zekeriya BIYIKLIOĞLU | Fen Bilimleri ve Matematik Temel Alanı |
Prof. Dr. Recep GÜMRÜK | Mühendislik Temel Alanı |
Prof. Dr. Temel VAROL | Mühendislik Temel Alanı |
Doç. Dr. Önder AYDEMİR | Mühendislik Temel Alanı |
Doç. Dr. Burak BARUT | Sağlık Bilimleri Temel Alanı |
Tarih |
Süreç Adımı |
25 Aralık 2023 |
Akademik teşvik ödeneği başvuru takviminin ilan edilmesi. |
02-11 Ocak 2024 |
Öğretim elemanları tarafından, kadrolarının bulunduğu birimlerin enstitü, yüksekokul, meslek yüksekokulu, uygulama ve araştırma merkez müdürlüğü veya bölüm başkanlıklarına, 2023 yılına ait akademik faaliyetlerine ilişkin olarak YÖKSİS’ ten alınan çıktı ile birlikte, akademik faaliyetine ilişkin örnek kanıt ve belgeleri de eklenerek Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetim Sisteminden (ATÖSİS) başvuru yapılması. |
12-16 Ocak 2024 |
Öğretim elemanlarınca yapılan başvuruların, her bölüm ve anabilim dalı bünyesinde kurulan Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu tarafından incelenmesi işleminin tamamlanması. |
17-18 Ocak 2024 |
Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonunun hazırladığı karar tutanağı, değerlendirme raporu ve puan tablosunun imzalı olarak rektörlüğe bağlı bölümlerde bölüm başkanı, fakültelerde dekan, diğer birimlerde ise müdür tarafından onaylanmış olarak Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna iletilmesi. |
19-28 Ocak 2024 |
Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu tarafından alınan başvuru ve başvuru değerlendirme kararlarının Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından incelenmesi ve kararın verilmesi. |
29 Ocak 2024 |
Komisyon kararının Üniversite web sayfasından ilan edilmesi. |
29 Ocak-02 Şubat 2024 |
Komisyon tarafından ilan edilen karara itiraz edilmesi. |
05-08 Şubat 2024 |
İtirazların Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından değerlendirilerek kesin kararın verilmesi. |
09 Şubat 2024 |
Akademik teşvik ödeneği nihai listesinin ilan edilmesi. |
2022 YILI AKADEMİK TEŞVİK ÖDENEĞİ BAŞVURU TAKVİMİ | |
TARİH | YAPILACAK İŞ |
16 Kasım 2022 | Akademik teşvik ödeneği başvuru takviminin ilan edilmesi. |
02-09 Ocak 2023 | Öğretim elemanları tarafından, kadrolarının bulunduğu birimlerin enstitü, yüksekokul, meslek yüksekokulu, uygulama ve araştırma merkez müdürlüğü veya bölüm başkanlıklarına, 2022 yılına ait akademik faaliyetlerine ilişkin olarak YÖKSİS’ ten alınan çıktı ile birlikte, akademik faaliyetine ilişkin örnek kanıt ve belgeleri de eklenerek Akademik Teşvik Ödeneği Süreç Yönetim Sistemine (ATÖSİS) başvuru yapılması. |
10-16 Ocak 2023 | Öğretim elemanlarınca yapılan başvurular her bölüm ve anabilim dalı bünyesinde kurulan Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu tarafından incelenmesi işleminin tamamlanması. |
17-18 Ocak 2023 | Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonunun hazırladığı karar tutanağı, değerlendirme raporu ve puan tablosunun imzalı olarak rektörlüğe bağlı bölümlerde bölüm başkanı, fakültelerde dekan, diğer birimlerde ise müdür tarafından onaylanmış olarak Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna gönderilmesi. |
19-29 Ocak 2023 | Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonu tarafından alınan başvuru ve başvuru değerlendirme kararlarının Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından incelenmesi ve nihai kararın verilmesi. |
30 Ocak 2023 | Komisyon kararının Üniversite web sayfasından ilan edilmesi. |
30 Ocak-03 Şubat 2023 | Komisyon tarafından ilan edilen karara itiraz edilmesi. |
04-08 Şubat 2023 | İtirazların Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından değerlendirilerek kesin kararın verilmesi. |
09 Şubat 2023 | Akademik teşvik ödeneği nihai listesinin ilan edilmesi. |
2019 FAALİYET YILI AKADEMİK TEŞVİK ÖDENEĞİ EK BAŞVURU TAKVİMİ
Tarih | Süreç |
01 - 09 Haziran 2023 Saat 17:00’ye kadar |
Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna başvuru dönemi (Araştırmacı tarafından imzalanmış başvuru formları ve kanıt belgelerin Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonuna teslimi) |
12 - 16 Haziran 2023 | Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarının değerlendirme dönemi. |
19 Haziran 2023 Saat 17:00’ye kadar |
Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarının değerlendirme kararlarının Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonuna iletilmesi.(Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonlarınca imzalanmış değerlendirme formları ve kanıt belgelerin Personel Daire Başkanlığına teslimi) |
Akademik Teşvik Ödeneği 2019 Faaliyet Yılı Ek Başvuru Uygulama Usul ve İlkeleri için Tıklayınız...
2023 yılı akademik teşvik başvuru sürecinin mevcut yönetmelik hükümlerine uygun ve süresinde tamamlanması sağlamak üzere Üniversitemiz Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından hazırlanan 2023 Yılı Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Takvimi hazırlanmış 25.12.2023 tarihinde ilan edilmiştir.
Teşvik kapsamında başvuru yapacak öğretim elemanlarımızın farkındalığını artırmak ve başvuru sürecini etkin yürütebilmeleri amacıyla Üniversitemiz Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından konu bazlı eğitim videoları hazırlanmıştır.
WOS Numarası | Q İndeksi | Atıf |
YÖKSİS | ATÖSİS |
2022 yılı akademik teşvik başvuru sürecinin mevcut Yönetmelik hükümlerine uygun ve süresinde tamamlanması sağlamak üzere Üniversitemiz Akademik Teşvik Düzenleme, Denetleme ve İtiraz Komisyonu tarafından hazırlanan 2022 Yılı Akademik Teşvik Ödeneği Başvuru Takvimi hazırlanmış 16.11.2022 tarihinde ilan edilmiştir.
Birim akademik teşvik başvuru ve inceleme komisyonlarının teşvik kapsamındaki faaliyetleri daha etkin değerlendirmelerini sağlamak, başvuru yapacak öğretim elemanlarının farkındalığını artırmak amacıyla eğitim planlanmıştır. Söz konusu eğitime ilişkin ayrıntılar aşağıdaki tabloda belirtilmiştir.
Birim Akademik Teşvik Başvuru ve İnceleme Komisyonları Üyeleri İçin |
Akademik Personellerimiz İçin |
||
Eğitimin Veriliş Şekli |
Yüz yüze |
Eğitimin Veriliş Şekli |
Çevrim İçi |
Eğitim Tarihi ve Saati |
02.01.2023 I 10.00 |
Eğitim Tarihi ve Saati |
02.01.2023 I 10.00 |
Eğitim Yeri |
Prof. Dr. Osman TURAN Kültür ve Kongre Merkezi, Hasan TURAN Salonu |
Eğitim Linki |
|
Başvuru Takvimi Linki |
Telefon | : | 0(462)3772110- 0(462)3772104 |
E- posta | : | atk@ktu.edu.tr |