duyurular

30

Mart

2020-2021 Bahar Yarıyılı'nda Enstitümüz Öğrencileri İçin Dersler, Seminer, Tez ve Yeterlik Sınavı Süreçlerinin Uygulanma Prosedürleri

Fen Bilimleri Enstitüsü

2020-2021 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI – BAHAR YARIYILI

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ÖĞRENCİLERİ İÇİN

DERSLER, SEMİNER, TEZ, TEZ İZLEME VE YETERLİK SÜREÇLERİNİN UYGULANMASI

 

KTÜ Senatosunun 02.02.2021 tarih ve 316 sayılı kararı doğrultusunda, Enstitümüz lisansüstü programlarında 2020- 2021 Eğitim Öğretim Yılı - Bahar Yarıyılında dersler, seminer, tez öneri, tez izleme, tez teslimi ve savunması ile yeterlik süreçleri aşağıdaki esaslara göre yürütülecektir:

 

- TEORİK DERSLER, UZMANLIK ALAN DERSLERİ VE LİSANSÜSTÜ TEZ DANIŞMANLIKLARI

Lisansüstü programlarda yer alan teorik derslerin tamamı (5000 ve 7000 kodlu dersler), KTÜ Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi (UZEM) aracılığıyla senkron olarak sanal sınıflarda çevrimiçi yürütülecektir. Enstitümüzde her yarıyıl açılmakta bulunan Ortak Dersler (Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği, Bilimsel Araştırma ve Proje Hazırlama Eğitimi vb.) de sanal sınıflarda çevrimiçi yürütülecektir.

8000 ve 9000 kodlu Uzmanlık Alan Dersleri ve lisansüstü tez danışmanlıkları ise, ders programlarında yer verilmek suretiyle mevcut sanal sınıf uygulamalarının yanında, öğrenci-danışman işbirliği ve iletişimi ile (E posta, Skype, Zoom, Microsoft Teams vb.) UZEM kapsamı dışında yürütülebilecektir.

 

- SEMİNER DERSİ

Seminer dersi (5010 ve 6010 kodlu), ilgili anabilim dalı ders programlarında yer verilecek olup, UZEM üzerinden sanal sınıflarda yürütülecektir.

Seminer dersi alan öğrencilerin anabilim dalındaki dönem içi seminerlerin % 80’ine katılımı zorunludur. Seminer dersi için ilgili Anabilim Dalında görevlendirilecek bir öğretim elemanı, UZEM üzerinde anabilim dalındaki tüm seminer öğrencilerini ve ilgili danışmanlarını dahil edecek şekilde “Seminer” adı altında tek bir canlı ders oluşturarak seminer programını hazırlayacak ve seminere katılım durumunu takip edecektir.

Seminer dersine yazılan öğrenciler tarafından hazırlanan seminer raporları UZEM ders sistemine yüklenerek ilgili danışman öğretim üyesi tarafından değerlendirilecek olup, hazırlanan Seminer Raporu ve Sunum Tutanağı, danışman öğretim üyesi tarafından ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı üzerinden Enstitüye gönderilecektir. Dönem sonunda öğrencinin başarı notu danışman öğretim üyesi tarafından sisteme girilecektir. Bu süreçte, Enstitümüze gönderilen seminer raporu ve sunum tutanakları düzenli olarak kontrol edilmekte olup, Seminer dersine yazılan öğrenciler için Seminer Raporu ve Sunum Tutanağı Enstitüye gönderilmeden önce danışman öğretim üyesi tarafından notlandırma yapılmayacaktır. Seminer Raporu ve Sunum Tutanağı gönderilmeyen seminer öğrencileri için verilecek “Geçti” notu, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından iptal edilecektir.

 

- TEZSİZ DÖNEM PROJESİ

Tezsiz yüksek lisans diploması için başvurusu kabul edilen öğrenciler için verilmesi gereken “Dönem Projesi”,  seminer dersi için belirtilen süreçlerdeki gibi yürütülecektir.

 

- TEZ ÖNERİ SAVUNMASI  - TEZ İZLEME KOMİTESİ (TİK) RAPORLARI

Doktora programlarında yer alan tez önerisi savunması, UZEM Tez Savunma Sistemi üzerinden randevu oluşturularak kayıtlı elektronik ortamda yürütülecektir. Anabilim dallarına ait salon/dersliklerde yüzyüze savunma ortamı oluşturulmayacaktır. Pandemi koşulları nedeniyle, savunma sınavlarında UZEM Tez Savunma Odası fiziken kullanılmayacak olup, tüm katılımcılar (öğrenci ve KTÜ’deki jüri üyeleri de dahil) sınav ortamına uzaktan katılacaktır. Randevu talepleri için ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı’na başvurulması gerekmektedir. Randevu alma hususunda sorunlar yaşanması durumunda, UZEM biriminden doğrudan destek talep edilebilmektedir.    

Tez İzleme Raporu (TİK) için hazırlanan dökümanlar, akademik takvimde belirtilen tarih aralığında öğrencinin danışman ve Tez İzleme Komitesi üyelerine E-posta aracılığıyla gönderilecek, sunumlar ise Skype, Zoom, Microsoft Teams vb. araçlarla yapılabilecektir. Sürecin tamamlanması ile birlikte Tez Çalışması Değerlendirme (TİK) Formu, danışman öğretim üyesi tarafından ilgili anabilim dalı başkanlığı aracılığıyla Enstitümüze gönderilecektir.

Sonuç raporlarında ve/veya gerekli kısımlarda imza süreci; doğrudan ıslak imzalı olarak ya da ıslak imzalı taranmış hali ile elektronik sistem üzerinden yürütülebilir.

 

- TEZ TESLİMİ

Karton Ciltli” Yüksek Lisans ve Doktora tez teslimleri, Bilgi Yönetim Sistemi (BYS) aracılığıyla elektronik ortamda kabul edilecektir. Karton ciltli tezler ve ekinde sunulacak belgelerde, orijinal ıslak imzalı belgelerin taranmış hali de kabul edilecektir. Tez teslimi yapacak öğrenciler, BYS-Öğrenci girişi kullanarak elektronik tez dosyası (PDF) ve tez teslim formunda belirtilen tüm ek belgeleri BYS sistemine yükleyerek tez teslim işlemi yapabileceklerdir. Benzerlik analizi (Turnitin) raporları, ilgili tez danışmanı tarafından imzalanmış bir şekilde sisteme yüklenecektir. Öğrenci ve/veya tez danışmanı tarafından eksik belge/imza ile yapılan elektronik başvurular, sistem üzerinden ilgiliye iade edilecektir. Tez savunmasından sonra hazırlanacak “Bez Ciltli” tezler için Elektronik Tez Teslim Sistemi kullanılmayacak olup, iç kapakta tüm jüri üyelerinin ıslak imzalarını içeren bez ciltli tezler, Enstitümüze elden teslim edilecektir. 

 

- TEZ SAVUNMA

Yüksek Lisans ve Doktora tez savunmaları, UZEM Tez Savunma Sistemi üzerinden randevu oluşturularak kayıtlı elektronik ortamda yürütülecektir. Anabilim dallarına ait salon/dersliklerde yüzyüze savunma ortamı oluşturulmayacaktır. Pandemi koşulları nedeniyle, savunma sınavlarında UZEM Tez Savunma Odası fiziken kullanılmayacak olup, tüm katılımcılar (öğrenci ve KTÜ’deki jüri üyeleri de dahil) sınav ortamına uzaktan katılacaktır. Sınav tarihinin kesinleştirilmesi ve tez savunma tarihini içeren belgelerin (Jüri Görevlendirme Formu ve Tez Savunma Duyuru Formu) Enstitümüze gönderilmesinden önce, UZEM tez savunma sisteminden randevu alma işlemi tamamlanmış olmalıdır. Randevu talepleri için ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı’na başvurulması gerekmektedir.  

Covid-19 sürecinde, tez savunma tutanakları ve eklerinde sunulacak belgelerde, orijinal ıslak imzalı belgelerin renkli taranmış hali de kabul edilecektir.

 

- YETERLİK SINAVLARI

Yeterlik sınavlarının yazılı kısmı ilgili anabilim dalında fiziki ortamda, sözlü kısmı ise UZEM Tez Savunma Sistemi üzerinden randevu oluşturularak kayıtlı elektronik ortamda yürütülecektir.

Yazılı sınav bölümü, Enstitü Yönetim Kurulu tarafından görevlendirilen jüri üyelerinin hazırladığı soruların sınavın yapılacağı gün elektronik ortamda öğrencinin doktora tez danışmanına gönderilmesi ve yazılı sınavın öğrencinin danışmanı gözetiminde ilgili anabilim dalında tahsis edilen bir derslikte fiziki ortamda gerçekleştirilmesi şeklinde uygulanacaktır.

Sözlü sınav bölümü için, anabilim dallarına ait salon/dersliklerde yüzyüze savunma ortamı oluşturulmayacaktır. Pandemi koşulları nedeniyle, savunma sınavlarında UZEM Tez Savunma Odası fiziken kullanılmayacak olup, tüm katılımcılar (öğrenci ve KTÜ’deki jüri üyeleri de dahil) sınav ortamına uzaktan katılacaktır.

Sınav tarihinin kesinleştirilmesi ve yeterlik tarihini içeren belgelerin Enstitümüze gönderilmesinden önce, UZEM tez savunma sisteminden randevu alma işlemi tamamlanmış olmalıdır. Randevu talepleri için ilgili Anabilim Dalı Başkanlığı’na başvurulması gerekmektedir.  

Covid-19 sürecinde, yeterlik sınavı tutanakları ve eklerinde sunulacak belgelerde, orijinal ıslak imzalı belgelerin taranmış hali de kabul edilecektir.

 

- TUTANAKLARDAKİ VE RAPORLARDAKİ DANIŞMAN/JÜRİ ÜYESİ/ÖĞRENCİ İMZALARI

Lisansüstü formlarda, raporlarda ve tutanaklarda bulunması gereken imzalar için, doğrudan ıslak imza/imzalar kullanılabileceği gibi, jüri üyelerinin orijinal ıslak imzalı olarak doldurmuş oldukları belgelerin renkli olarak taranmış hali (bez ciltli tezlerin iç kapak sayfasındaki jüri üyesi imzaları hariç) de kabul edilecektir. Ortak tutanaklar için; jüri üyelerinin ayrı ayrı doldurarak ıslak imza ile imzaladıkları belgelerin renkli olarak taranmış halleri, EBYS üzerinden elektronik ortamda gönderilebilecektir.

 

Enstitümüz öğretim üyeleri ile öğrencilerine duyurulur.