duyurular

27

Haziran

Sosyal ve Beşeri Bilimler Alanındaki Lisans Öğrencilerine Yönelik; 21. Yüzyıl Becerileri Eğitimi-I

Proje Etkinlikleri

TÜBİTAK BİDEB 2237-A Bilimsel Eğitim Etkinliklerini Destekleme Programı kapsamında "Sosyal ve Beşeri Bilimler Alanındaki Lisans Öğrencilerine Yönelik “21. Yüzyıl Becerileri Eğitimi-I”" 27-29 Kasım 2024 tarihleri arasında düzenlenecektir.


AMAÇ

Sosyal ve beşeri bilimler alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerine, 21. yüzyılın gerektirdiği temel beceriler hakkında bilgi vererek, bu becerileri geliştirmeleri için gerekli motivasyonu ve rehberliği sağlamaktır. Eğitim programı, öğrencilerin akademik, profesyonel ve kişisel gelişimlerini desteklemek amacıyla bu temel becerileri kazandırmayı hedeflemektedir.


KAPSAM

21. yüzyıl becerilerinin neler olduğu konusunda en popüler çerçeve  21.yüzyıl Becerileri Ortaklığı  (Partnership for 21st Century Skills) tarafından hazırlanan ve kısaca “P21” olarak anılan çerçevedir. Bu çerçevede beceriler, “Öğrenme ve Yenilik”; “Bilgi, Medya ve Teknoloji”; “Yaşam ve Kariyer”- olmak üzere üç farklı ka­tegoride sunulmaktadır. Öğrenme ve Yenilik Becerileri; yaratıcılığa, eleştirel düşünmeye, iletişime ve işbirliğine vurgu yapar. Bu beceriler öğrencilerin iş ve yaşamda başarılı olmak için ustalaşması gereken beceri, bilgi ve uzmanlığı tanımlayan çerçeve, içerik bilgisini, belirli becerileri, uzmanlığı ve okuryazarlığı birleştirir.  Öğrencileri daha karmaşıklaşan sosyal ve ekonomik yaşama hazırlar. Bu becerilere sahip olan öğrenciler, yaratıcı fikirler üretebilirler, sahip olduğu düşünceleri analiz edip değerlendirebilir, düşüncelerini uygulayabilir, karşılaştıkları problemi çözmek için farklı yollar deneyebilir, düşüncelerini etkili bir biçimde ifade edebilir, diğerleriyle etkili ve uyum içinde çalışabilir ve sorumlulukları paylaşabilirler. Bilgi, Medya ve Teknoloji Becerileri: bilgi, medya ve bilgi iletişim-teknoloji okuryazarlıklarını kapsar. 21. yüzyılda öğrenciler bilgiye daha hızlı bir biçimde ulaşabiliyor, farklı teknolojik araçları kullanabiliyor. Dolayısıyla öğrencilerin bilgiyi, teknolojiyi ve medyayı daha etkili bir biçimde kullanabilmeleri bu becerilere sahip olmalarına bağlıdır. Bu becerilere sahip öğrenciler; bilgiye daha hızlı ulaşabilir, bilgiyi eleştirel bir biçimde değerlendirebilir, ulaştığı bilgiyi karşılaştığı problemi çözmek için kullanabilir, bilgi akışını çeşitli kaynaklardan sağlayabilir, medya yoluyla yayınlanan bilgilerin doğruluğunu araştırabilir, bilgiyi araştırmak değerlendirmek için farklı teknolojik araçları kullanabilirler. Son olarak Yaşam ve Kariyer Becerileri: esneklik ve uyum yeteneğine, girişim ve öz-yönetime, sosyal ve kültürel arası becerilere ve liderlik ve sorumluluğa vurgu yapar. Karmaşıklaşan sosyal ve çalışma yaşamı, öğrencilerin daha üst düzeyde düşünme becerilerine sahip olmasını gerektirir. Yaşam ve kariyer becerilerine sahip öğrenciler; yaşamlarında sahip oldukları çeşitli rollerin (çalışan, öğrenci, vb.) gerekliliklerini yerine getirebilir, çalışma ortamındaki belirsizliklerin üstesinden gelebilir, eleştiriye açık olabilir, zamanlarını etkili bir biçimde kullanabilir, yaşamlarında amaçlarını belirleyebilir, kendi çalışma motivasyonlarını sağlayabilir, öğrenmelerini yaşam boyu sürdürebilir, bağımsız çalışabilir ve diğerleriyle etkileşimde bulunabilirler.

P21 Çerçevesinin özellikle “Öğrenme ve Yenilik” kategorisindeki becerilere odaklanan bu etkinlik programı, üç gün sürecek yoğun bir çevrimiçi kişisel gelişim eğitimleri ve uygulamalı etkinlikleriyle öğrencilere temel 21. yüzyıl becerilerini tanıtmayı, farkındalık kazandırmayı ve bu becerileri kazandırmayı hedeflemektedir. Bu program kapsamında, sosyal ve beşeri bilimler öğrencilerinin “Öğrenme ve Yenilik” kategorisindeki 21. yüzyıl becerilerini geliştirerek, akademik ve profesyonel hayatta daha donanımlı ve başarılı bireyler olmaları amaçlanmaktadır. Program kapsamında düzenlenecek eğitimler ve uygulamalı etkinliklerle öğrencilere iletişim becerileri, özyönetim, zaman yönetimi, eleştirel düşünme, stresle başa çıkma, motivasyon ve problem çözme gibi kişisel gelişim alanlarında pratik bilgiler ve stratejiler sunulacaktır.

Bilginin bu kadar yoğun olduğu ve zamanın etkili bir şekilde kullanılması gerektiği düşünüldüğünde, öğrenme sürecine yönelik öğrenci katılımını ve motivasyonunu etkili bir şekilde teşvik eden çeşitli araçların, stratejilerin ve metodolojilerin kullanılması önemlidir. Projede, sosyal ve beşeri bilimler alanında öğrenim gören üniversite öğrencilerine 21. yüzyıl temel becerilerini kazandırmak amacıyla çeşitli eğitim ve gelişim yöntemleri sunulacaktır. Eğitimler ve uygulamalı etkinlikler kapsamında, alanında uzman eğitmenler tarafından verilen interaktif eğitimlerle öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır. Proje tabanlı öğrenme yaklaşımıyla, öğrenciler gerçek dünya problemlerine yönelik proje çalışmaları yaparak pratik beceriler geliştireceklerdir. Değerlendirme ve geri bildirim süreçleri de bu programın önemli bir parçasını oluşturacaktır. Öğrencilerin başlangıçtaki ve bitişteki bilgi ve beceri düzeylerinin değerlendirilmesi için başlangıç ve bitiş değerlendirmeleri yapılacak, eğitim süreci boyunca düzenli olarak geri bildirim sağlanacak ve proje sonunda öğrencilerin gelişimlerine dair kapsamlı değerlendirme raporları hazırlanacaktır. Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere, katılımlarını ve elde ettikleri becerileri belgeleyen katılım sertifikası verilecektir. Bu sertifika, öğrencilerin katılımlarını ve kazandıkları becerileri belgeleyerek kariyerlerinde ve eğitim fırsatlarında önemli bir referans oluşturacaktır.


KAZANIMLAR

  • İletişim becerilerini güçlendirmek
  • İşbirliği ve takım çalışması yetkinliklerini geliştirmek
  • Eleştirel düşünme ve analitik becerilerini geliştirmek
  • Problem çözme ve karar verme yetkinliklerini artırmak
  • Küresel bilinç ve kültürel farkındalık oluşturmak
  • Öz yönetim, özsaygı ve kendini geliştirme becerilerinin desteklemek

ETKİNLİK EKİBİ

  • Prof. Dr. Vehbi BAYHAN (Bandırma Üniversitesi-Edebiyat Fakültesi)
  • Prof. Dr. Mine GÖZÜBÜYÜK TAMER (Karadeniz Teknik Üniversitesi-Edebiyat Fakültesi)
  • Prof. Dr. Hikmet YAZICI (Trabzon Üniversitesi-Eğitim Fakültesi)
  • Doç. Dr. Funda BARUTÇU YILDIRIM (Ortadoğu Teknik Üniversitesi-Eğitim Fakültesi)
  • Doç. Dr. Nurten KARACAN ÖZDEMİR (Hacettepe Üniversitesi-Eğitim Fakültesi)
  • Dr. Öğr. Üyesi Ebru ALTUN (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi-Eğitim Fakültesi)
  • Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Aydın BAŞAR (Çanakkale Üniversitesi-Eğitim Fakültesi)
  • Dr. Melih TİMUÇİN (Milli Eğitim Bakanlığı)
  • Öğr. Gör. Sinem ÇOL (Karadeniz Teknik Üniversitesi -Yabancı Diller Yüksekokulu)
  • Öğr. Gör. Emine TİMUÇİN (Trabzon Üniversitesi-Eğitim Fakültesi)

KATILIMCILARDA ARANAN KOŞULLAR

Etkinliğe katılım için başvuran öğrencilerden aşağıdaki kriterlere göre bir puanlama yapılacak ve ilk 24 içerisinde bulunan adaylar tercih edilecektir: Katılımcı başvurularının ardından asil (24 öğrenci) ve yedek (12 öğrenci) listeler oluşturulacaktır. TÜBİTAK tarafından desteklenen bir proje/etkinlikte yer almamış adaylara öncelik verilecektir. Seçilecek katılımcıların belirlenmesinde; belirtilen kriterlerin karşılanmasına ve kurum/bölge/cinsiyet açısından dengeli dağılımın sağlanmasına dikkat edilerek nihai katılımcı listesi oluşturulacaktır.

  • Adayların devlet ya da vakıf üniversitelerinde sosyal ve beşeri bilimler alanında lisans eğitimine devam ediyor olması,
  • Daha önce bu program kapsamında desteklenen bir eğitim etkinliğine katılmamış olması,
  • TÜBİTAK-ARBİS veri tabanına kayıtlı olmak ya da kabul edildiği takdirde kayıt yaptırmak,
  • Etik veya disiplin cezası almamış olmak,
  • Adayların temel dijital becerilere sahip olmak ve eğitime istekli ve meraklı olmak,
  • Adayların çevrimiçi eğitimlere katılabilmeleri için kullanabilecekleri bir bilgisayara ve internet bağlantısına sahip olmaları gerekmektedir.

ETKİNLİK YERİ

Eşzamanlı web konferans yazılımı aracılığıyla çevrimiçi (ZOOM) olarak yürütülecektir.


KATILIM

  • Etkinliğe katılım kontenjanla sınırlıdır.
  • Etkinliğe katılmadan önce başvuru yapılması ve başvurunun kabul edilmesi gerekmektedir.
  • Etkinlik 3 gün devam edecek olup katılım %100 zorunludur.
  • Katılımcılara, program sonunda katılım sertifikası verilecektir.
  • Etkinlik ücretsiztir.

Başvurular, TÜBİTAK 2237/A Bilimsel Eğitim Etkinlikleri Desteği alınması durumunda bu sayfa üzerinden alınmaya başlanacaktır.